Edilul Iașiului a declarat că mașinile sub Euro 4 care au fost deja înmatriculate până la apariția legii „rămân și fac parte din parcul național al României„.
„Nu știu dacă prioritățile sunt în ordinea enumerată de CE dar cred că stau pe același punct. Prin articolul 1 cerem interzicerea înmatriculării în România a oricărui tip de vehicul sub normă de poluare Euro 4. La articolul 2 menționăm că interdicția nu este aplicabilă utilajelor cu autopropulsie și vehiculelor utilizate de către instituțiile de intervenție și apărare, așa cum sunt prevăzute de lege.
Spre exemplu, nu o să măsurăm normă de poluare la tancuri sau la mai știu eu ce. Acelea sunt autovehicule speciale și se supun altor legi. Motivația principala este legată de faptul că toate statele europene, așa cum e și pe site-ul Comisiei Europene, și-au făcut un plan de măsuri privind creșterea calității aerului.
A două motivație este faptul că din cele cinci principii generale pe care Comisia Europeană și le-a propus pentru perioada de finanțare 2021-2027, pe locul doi se află o Europa mai verde, fără emisii de carbon, aplicarea acordului de la Paris și investiții în tranziția energetică, energia de resurse regenerabile și combaterea schimbărilor climatice”, a specificat Chirica.